«Φόρτιζει» από τον ήλιο και δοκιμάζεται στην Ολλανδία
Με ακτίνες λέιζερ μοιάζουν οι λωρίδες του hi-tech δρόμου
Άμστερνταμ
Φθορίζουσες, σχεδόν ραδιενεργές
γραμμές έχουν αντικαταστήσει τα φώτα του δρόμου σε ένα μικρό κομμάτι
αυτοκινητόδρομου έξω από το Άμστερνταμ. Βαφές που απορροφούν ακτινοβολία
τη μέρα και λάμπουν το βράδυ θα μπορούσαν να μειώσουν την κατανάλωση
ενέργειας και τη φωτορρύπανση στους δρόμους, ελπίζουν οι δημιουργοί της
τεχνολογίας.
«Μοιάζει σαν να οδηγείς σε παραμύθι» αναφέρει το ολλανδικό Nos.nl για τα 500 μέτρα φωσφοριζέ ασφάλτου στον αυτοκινητόδρομο Ν329 της περιοχής του Ος, περίπου 100 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Άμστερνταμ.
Σε βραδινές φωτογραφίες του δρόμου, τρεις γραμμές σε διαφορετικούς τόνους του πράσινου χωρίζουν τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας σαν παράλληλες ακτίνες λέιζερ.
Σε επόμενη φάση ο δρόμος θα μπορούσε να αναβαθμιστεί ώστε να προβάλλει σύμβολα με τις καιρικές συνθήκες (Πηγή: Studio Roosegarde)
Δρόμος hi-tech
Η τεχνολογία του φωτεινού δρόμου αναπτύχθηκε από τον διαδραστικό καλλιτέχνη Ντάαν Ρούσεγκαρντε και η δοκιμή πραγματοποιείται με τη συνδρομή της κατασκευαστικής εταιρείας Heijmans.
Εφόσον η δοκιμή στο Ος δώσει ικανοποιητικά αποτελέσματα, οι φθορίζουσες γραμμές θα μπορούσαν να επεκταθούν στο επίπεδο ολλανδικό τοπίο. Μέχρι στιγμής πάντως η εταιρεία δεν έχει εξασφαλίσει συμβόλαια της ολλανδικής κυβέρνησης.
Η αξιοποίηση της νέας βαφής θα αύξανε την ασφάλεια των δρόμων και θα μείωνε το κόστος λειτουργίας τους, πιστεύει ο Ντάαν Ρούσεγκαρντε, ο οποίος έχει στο ενεργητικό του μια σειρά από φουτουριστικά σχέδια, από την πίστα χορού που αναβοσβήνει ανάλογα με τα βήματα των χορευτών μέχρι ηλεκτροστατικά πεδία που υποτίθεται ότι θα μπορούσαν να απορροφούν το νέφος του Πεκίνου.
Μένει να δούμε αν η φωτεινή βαφή του καλλιτέχνη προσφέρει αρκετά μεγάλη διάρκεια ζωής. Στη Βρετανία, πάντως, η Υπηρεσία Αυτοκινητόδρομων ανακοίνωσε ότι παρακολουθεί το εγχείρημα στην Ολλανδία, επικαλείται όμως προηγούμενες μελέτες που έδειχναν ότι «τα φωτεινά χρώματα στους δρόμους θα ήταν ακατάλληλα για χρήση σε αυτή τη χώρα».
Όπως εξήγησε, η αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας εξαρτάται από μια πληθώρα παραγόντων όπως η διάρκεια ζωής, η αντιολισθητικότητα, η απόδοση στη διάρκεια της ημέρας καθώς και η απόδοση σε μέρες με συννεφιά.
Η φθορίζουσα βαφή στην Ολλανδία λάμπει για περίπου 8 ώρες αφού «φορτιστεί» από τη λιακάδα στη διάρκεια της ημέρας.
Σε επόμενη φάση ο δρόμος θα μπορούσε να αναβαθμιστεί με βαφές ευαίσθητες στη θερμοκρασία οι οποίες θα εμφανίζουν προειδοποιητικά σύμβολα, όπως σχήματα χιονονιφάδων στη διάρκεια παγετού.
«Μοιάζει σαν να οδηγείς σε παραμύθι» αναφέρει το ολλανδικό Nos.nl για τα 500 μέτρα φωσφοριζέ ασφάλτου στον αυτοκινητόδρομο Ν329 της περιοχής του Ος, περίπου 100 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Άμστερνταμ.
Σε βραδινές φωτογραφίες του δρόμου, τρεις γραμμές σε διαφορετικούς τόνους του πράσινου χωρίζουν τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας σαν παράλληλες ακτίνες λέιζερ.
Σε επόμενη φάση ο δρόμος θα μπορούσε να αναβαθμιστεί ώστε να προβάλλει σύμβολα με τις καιρικές συνθήκες (Πηγή: Studio Roosegarde)
Δρόμος hi-tech
Η τεχνολογία του φωτεινού δρόμου αναπτύχθηκε από τον διαδραστικό καλλιτέχνη Ντάαν Ρούσεγκαρντε και η δοκιμή πραγματοποιείται με τη συνδρομή της κατασκευαστικής εταιρείας Heijmans.
Εφόσον η δοκιμή στο Ος δώσει ικανοποιητικά αποτελέσματα, οι φθορίζουσες γραμμές θα μπορούσαν να επεκταθούν στο επίπεδο ολλανδικό τοπίο. Μέχρι στιγμής πάντως η εταιρεία δεν έχει εξασφαλίσει συμβόλαια της ολλανδικής κυβέρνησης.
Η αξιοποίηση της νέας βαφής θα αύξανε την ασφάλεια των δρόμων και θα μείωνε το κόστος λειτουργίας τους, πιστεύει ο Ντάαν Ρούσεγκαρντε, ο οποίος έχει στο ενεργητικό του μια σειρά από φουτουριστικά σχέδια, από την πίστα χορού που αναβοσβήνει ανάλογα με τα βήματα των χορευτών μέχρι ηλεκτροστατικά πεδία που υποτίθεται ότι θα μπορούσαν να απορροφούν το νέφος του Πεκίνου.
Μένει να δούμε αν η φωτεινή βαφή του καλλιτέχνη προσφέρει αρκετά μεγάλη διάρκεια ζωής. Στη Βρετανία, πάντως, η Υπηρεσία Αυτοκινητόδρομων ανακοίνωσε ότι παρακολουθεί το εγχείρημα στην Ολλανδία, επικαλείται όμως προηγούμενες μελέτες που έδειχναν ότι «τα φωτεινά χρώματα στους δρόμους θα ήταν ακατάλληλα για χρήση σε αυτή τη χώρα».
Όπως εξήγησε, η αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας εξαρτάται από μια πληθώρα παραγόντων όπως η διάρκεια ζωής, η αντιολισθητικότητα, η απόδοση στη διάρκεια της ημέρας καθώς και η απόδοση σε μέρες με συννεφιά.
Η φθορίζουσα βαφή στην Ολλανδία λάμπει για περίπου 8 ώρες αφού «φορτιστεί» από τη λιακάδα στη διάρκεια της ημέρας.
Σε επόμενη φάση ο δρόμος θα μπορούσε να αναβαθμιστεί με βαφές ευαίσθητες στη θερμοκρασία οι οποίες θα εμφανίζουν προειδοποιητικά σύμβολα, όπως σχήματα χιονονιφάδων στη διάρκεια παγετού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου